wtorek, 28 października 2014

Gdzie założyć firmę?

Odpowiednio wybrane biura wynajem szczecin dla naszej firmy może mieć ogromne znaczenie w przyszłej działalności i rozwoju. Dlatego warto kierować się jakością.

Definicja biura

Biuro (fr. bureau) to miejsce pracy pracowników administracyjnych instytucji lub firmy albo administracyjna instytucja, wykonująca właściwe sobie prace urzędnicze.

Podstawowe typy pomieszczeń pracy biurowej:

pomieszczenia indywidualne
biuro kombi1
wnętrza grupowe
wnętrze wielkoprzestrzenne.

Ilość powierzchni biura jako zespołu pomieszczeń służących pracownikom biurowym pracującym na stałe w biurze przypadająca na jedną osobę oznacza poziom zaludnienia biura.2

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Biuro


Bezpieczeństwo pracy w biurze

Wspominałam już nie raz o tym, że nie tylko w branżach uznanych przez społeczeństwo za mało bezpieczne (np. budownictwo) może dojść do wypadku. Zasady BHP dotyczą również pracy biurowej.

Trochę już o tym pisałam, przy omawianiu zagadnienia w dziedzinie edukacji. Zaznaczam jednocześnie, że nie jestem specjalistką z dziedziny, a moich notek nie należy traktować, jako źródło wiedzy na temat na BHP. Są to po prostu przemyślenia, które czasami są dość luźno związane z tematem. Wracając do pracy biurowej. To co pozwala zaliczyć wykonywane działania do biurowej, to postawa siedząca. Nie chodzi tutaj o pracę stricte umysłową, ale właśnie o postawę, jaką w trakcie wykonywania różnych czynności, przyjmujemy. Jest to dość sensowne - przecież nie powiemy o dziewczynie roznoszącej kartki reklamowe, albo o ochroniarzu, że wykonuje pracę biurową :). Ale facet, którego zajęcie polega tylko na śledzeniu obrazu z kamer ( a wiadomo, że taka osoba zazwyczaj zajmuje pozycję siedzącą), z punktu widzenia BHP ma pracę biurową. Cóż, nie zawsze klasyfikacja musi być precyzyjna.


Biurowe archiwum

Archiwizacja dokumentów to może być ciekawy temat. Mam jeszcze kilka użytecznych informacji.

Archiwizacja w skrócie polega na zabezpieczaniu i katalogowaniu dokumentów. Archiwizacji podlegają takie akta, które nie mają w danej chwili wartości użytkowej, ale z powodu wymogów prawa, lub inne, dobrze jest je zatrzymać. Miejscem przechowywania takich dokumentów, jest archiwum. Duże instytucje, bądź korporacje posiadają własne archiwa. Kolejna kwestia też jest związana z omawianym tematem.

Katalogowanie i zbieranie dokumentów ma swoje bardzo ważne powody. Jeśli prowadzimy dość sporą firmę, to są nam niezbędne w wypadku, gdy wymaga ich jakiś urząd. Nie chodzi jedynie o faktury, czy też rachunki. Istotne są pozostałe dokumenty. Jeżeli nie potrafimy poradzić sobie sami, należy znaleźć firmę zewnętrzną, która uporządkuje to za nas. Tak samo interesującym i podobnym tematem jest też to co opiszę następnie.

Co zrobić kiedy mam w firmie bardzo dużo dokumentacji, które nie są mi już potrzebne ale z uwagi na wymogi prawne muszę je przechowywać? Chyba najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zorganizowanie sobie archiwum - aczkolwiek robienie tego we własnym zakresie pociąga za sobą spore koszty. Tak więc lepiej i taniej jest to przekazać do firmy zewnętrznej. Podobnie ma się następna sprawa.

Ciekawe prawda? Myślę, że jeszcze poruszę te zagadnienia w kolejnych notkach.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz